17. maj 2024

Center for Almen Medicin på Store Praksisdag i Region H

Hænder der rækker ud efter pastilæsker med Københavns Universitets logo

På Store Praksisdag i Region Hovedstaden i København i går deltog Center for Almen Medicin med både forskellige sessioner for læger og en bod på markedspladsen for at rekruttere tutorlæger. Lektor Torsten Risør (kursusleder på klinisk almen medicin) og lektor Gritt Overbeck (kursusleder på tidlig patientkontakt) fra Center for Almen Medicin ved Københavns Universitet fortalte om, hvordan man kan blive tutorlæge for medicinstuderende. De understregede, at de studerende bringer ny energi ind i praksissen og er utroligt dygtige. Praktiserende læger, der er interesserede i at blive tutorlæger, kan skrive til torsten.risor@sund.ku.dk eller grio@sund.ku.dk for mere information.

Centret afholdt også to sessioner:

• "Too much medicine" med Postdoc Sofie R. Lau og Postdoc Sif Helene Arnold samt professor Frans Waldorff
  • "Vægttabsmedicin, øget sundhed?" med lektor Rasmus Køster Rasmussen.