7. maj 2024

📢 Vidensmobilisering af forskning om sundhedsdata fra Center for Almen Medicin

Christoffer Bjerre Haase, M.D., PhD, og forsker på Center for Almen Medicin ved Københavns Universitet har sat sig for at dele sin nyeste forskning med forskellige relevante målgrupper.

Derfor har han lavet en medieplan og skrevet seks kronikker på baggrund af sin forskning, to af dem i samarbejde med kolleger inden for samme felt.

Læs resultatet her:

”Mange har høje forventninger til, at data vil løse store problemer. Men hvordan data konkret skal løse hvilke problemer, på bekostning af hvad og hvem, afhænger af, hvem man er. Den pointe forsøger jeg at bidrage med til den offentlige samtale ved at skrive til nogle af de forskellige aktører, som f.eks. de almenpraktiserende læger, læger generelt og ikke mindst politisk interesserede borgere, patienten og forbrugere,” siger Christoffer Bjerre Haase.

Du kan læse om forskningen bag kronikkerne her: