14. juli 2023

Videnskabelig assistent til projekt, som i samarbejde mellem forældre og læger, skal forbedre vurderingen af synet ved børneundersøgelser i almen lægepraksis.

På Center for Almen Medicin på Københavns Universitet er en stilling som videnskabelig assistent ledig til besættelse pr. 1. oktober 2023.

Stilling

Som videnskabelig assistent vil du blive tilknyttet forskningsprojektet ”Kvalificering af synsscreening ved forebyggende børneundersøgelser”, som skal udvikle og evaluere nye metoder til at afdække synsproblemer hos 4-5-årige børn i forbindelse med de forebyggende børneundersøgelser i almen praksis. Målet er tidlig opsporing af synsproblemer og forebygge synstab. Projektet skal bl.a. udvikle nye metoder til at involvere forældre i indsamling af oplysninger om barnets syn og udføres i samarbejde med almen lægepraksis. Projektet er finansieret af SynoptikFonden.

Som videnskabelig assistent vil din primære opgave være at forberede en forsøgsprotokol til et ph.d.-studie. Efterfølgende vil der være mulighed for at overgå til en stilling som ph.d.-stipendiat.

Du vil i stillingen arbejde tæt sammen med forskere fra Center for Almen Medicin, herunder forskere med særlig ekspertise inden for udvikling af komplekse interventioner og samskabelse med pårørende og læger.