Refleksionsseminar om kvaliteten af brug af psykotrop medicin og personer med demens for plejehjemslæger i Region Hovedstaden

Afslutning på ph.d. projekt udgået fra Afdelingen for Almen Medicin om bedre behandling af personer med demens

Er du som plejehjemslæge interesseret i en eftermiddag med inspirationsoplæg om psykotrop medicin og personer med demens, samt mulighed for at reflektere over egen kvalitet af håndtering af denne patientgruppe? Så læs videre her:

Tirsdag d. 8 oktober kl. 14-17:30 inviteres alle plejehjemslæger i Region H til et refleksionsseminar om kvaliteten i brug af psykotrop medicin, herunder antipsykotisk medicin til personer med demens.

Der vil være inspirationsoplæg om samarbejdet som plejehjemslæge ved praktiserende læge Thomas Gorlén og en sygeplejerske fra det plejehjem han er tilknyttet.

Herudover vil læge og ph.d. Pernille Hølmkjær præsentere udvalgte resultater fra sin ph.d. om reduktion af antidepressiva til personer med demens. Dette vil skabe rig mulighed for at reflektere over egen praksis og kvaliteten af egen håndtering af denne patientgruppe.

Praktisk information:

Seminaret foregår på konferencecenter KolleKolle, Frederiksborgvej 105, 3500 Værløse

Det er gratis at deltage og det er muligt at søge refusion for en halv dags tabt arbejdsfortjeneste samt transport.
I løbet af dagen serveres kaffe og kage og som afrunding vil der være en gå-hjem sandwich.

Tilmelding senest d. 27 september til pernille.hoelmkjaer@sund.ku.dk

For yderligere information eller spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Pernille Hølmkjær: pernille.hoelmkjaer@sund.ku.dk

Program:

Kl. 13:30-14:00   Ankomst

Kl. 14:00-14:05   Velkomst og introduktion v. Pernille Hølmkjær

Kl. 14:05-14:50   Inspirationsoplæg fra plejehjemslæge Thomas Gorlén og

sygeplejerske

Kl. 14:50-15:05   Pause

Kl. 15:05-15:35   Udvalgte resultater fra Pernille Hølmkjærs ph.d.

Kl. 15:35-16:25   Refleksionsgrupper vedr. egen praksis

Kl. 16:25-16:40   Pause med kaffe og kage