Susanne Reventlow
Professor
Afdeling for Almen Medicin
Postboks 2099, Øster Farimagsgade 5 opg. Q, 1014 København K
Øster Farimagsgade 5, Bygning: 24, opg. Q
1353 København K
Danmark
- 2023
- E-pub ahead of print
A cross-sectional study of the association between family conflicts and children's health: Lolland-Falster Health Study
Søndergaard, Elisabeth, Reventlow, Susanne, Siersma, Volkert Dirk, Nicolaisdottir, Dagny Ros, Jepsen, R., Rasmussen, K. & Møller, Anne, 2023, (E-pub ahead of print) I: Child: Care, Health and Development. 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- E-pub ahead of print
Senses of Touch: The Absence and Presence of Touch in Health Care Encounters of Patients with Mental Illness
Christensen, I. E., Risør, Mette Bech, Grøn, L. & Reventlow, Susanne, 2023, (E-pub ahead of print) I: Culture, Medicine, and Psychiatry. 20 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- 2022
- Udgivet
Episodic Relatedness in Socioeconomically Disadvantaged Families Where a Parent has Multiple Diagnoses
Søndergaard, Elisabeth, Reventlow, Susanne & Mogensen, Hanne Overgaard, 2022, I: Qualitative Health Research. 32, 14, s. 2066-2077 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
General practitioners' experiences in consultations with foreign language patients after the introduction of a user's fee for professional interpretation: a qualitative interview study
Davidsen, Annette Sofie, Lindell, Johanna Falby, Hansen, Cæcilie, Michaëlis, Camilla, Lutterodt, Melissa C., Krasnik, Allan, Nørredam, Marie Louise & Reventlow, Susanne, 2022, I: BMC Primary Care. 23, 1, 11 s., 103.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Responsibilities of Risk: Living with Mental Illness During COVID-19
Jønsson, Alexandra Brandt Ryborg, Christensen, I. E. E., Reventlow, Susanne & Risør, Mette Bech, 2022, I: Medical Anthropology: Cross Cultural Studies in Health and Illness. 41, 3, s. 302-314 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
The effect of disease onset chronology on mortality among patients with multimorbidity: A Danish nationwide register study
Willadsen, Tora Grauers, Siersma, Volkert Dirk, Nicolaisdottir, Dagny Ros, Køster-Rasmussen, Rasmus, Reventlow, Susanne & Rozing, Maarten Pieter, 2022, I: J Multimorb Comorb .. 12, 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Unboxing the Clinical Health Technology Deployment
Doherty, Kevin, Bækgaard, P., Nielsen, Maria Haahr, Jønsson, Alexandra Brandt Ryborg, Reventlow, Susanne & Bardram, J. E., 2022, I: IEEE Pervasive Computing. 21, 4, s. 64-73 10 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- 2021
- Udgivet
22 temateorier til kvalitativ forskning
Guassora, Ann Dorrit, Reventlow, Susanne & Malterud, Kirsti, 2021, København: FADL's Forlag.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
- Udgivet
Being Heard and Remembered: Young Adults' Experiences of Recognition in the Social and Health Care Systems in Denmark
Andersen, Julie Høgsgaard, Tjørnhøj-Thomsen, T., Reventlow, Susanne & Davidsen, Annette Sofie, 2021, I: Ethos. 48, 4, s. 459-476 18 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
- Udgivet
Challenging care work: General practitioners' perspectives on caring for young adults with complex psychosocial problems
Andersen, Julie Høgsgaard, Tjørnhøj-Thomsen, T., Reventlow, Susanne & Davidsen, Annette Sofie, 2021, I: Health. 25, 2, s. 214-230 17 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
ID: 922778
Flest downloads
-
294
downloads
Drawing as a Facilitating Approach When Conducting Research Among Children
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet -
214
downloads
Qualitative methods in PhD theses from general practice in Scandinavia
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet -
193
downloads
The potential of a self-assessment tool to identify healthcare professionals' strengths and areas in need of professional development to aid effective facilitation of group-based, person-centered diabetes education
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › fagfællebedømt
Udgivet