Anne Sofie Børsch
Ph.d.
Afdeling for Sundhedstjenesteforskning
Øster Farimagsgade 5 opg. B, Postboks 2099, 1014 København K, 15, Bygning: 15.0.05
Medlem af:
Min forskning fokuserer på unge flygtninge og indvandreres psykosociale trivsel og sociale inklusion i Danmark. Jeg har i den forbindelse en særlig interesse for den rolle, uddannelsesinstitutioner kan spille i forhold til at støtte nyankomne unge. Mit ph.d.-projekt er et etnografisk studie af en skolebaseret psykosocial intervention for nyankomne teenagere i to folkeskoleklasser. Gennem et fokus på læreres og elevers interaktion med interventionen stiller projektet skarpt på forholdet mellem skolen som et sted for formel uddannelse såvel som et potentielt rum for omsorg og social støtte. Projektet er en del af det tværvidenskabelige europæiske forskningsprojekt RefugeesWellSchool, som er finansieret af EUs Horizon 2020.
Undervisnings- og vejledningsområder
Holdunderviser på kurset Kvalitative Metoder på 2. semester af bacheloruddannelsen i Folkesundhedsvidenskab
ID: 135859231
Flest downloads
-
255
downloads
How a school setting can generate social capital for young refugees: Qualitative insights from a folk high school in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
E-pub ahead of print -
91
downloads
“It's difficult to help when I am not sitting next to them”: How COVID-19 school closures interrupted teachers’ care for newly arrived migrant and refugee learners in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
E-pub ahead of print -
73
downloads
Refugee and Immigrant Children's Right to Education: A Comparative Analysis of Education Policies targeting Immigrant Children in the Nordic Countries
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Udgivet