グローバル・シテイズンシップ教育とSDGs: デンマークと日本の学校を通して

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

Komparativt studie af to cases med undervisning i bæredygtighed og globalt medborgerskab i hhv Danmark og Japan. Bidraget identificerer ligheder og forskelle, mht engagement i miljø-spørgsmål er der mange ligheder, den største forskel er forholdet til politisk engagement, der er stærkt nedtonet på den japanske side.
Bidragets oversatte titelUddannelse i globalt medborgerskab og SDG: Set gennem en dansk og en japansk skole
OriginalsprogJapansk
Titel国際理解教育と多文化教育のまなざし : 多様性と社会正義・公正の教育にむけて
RedaktørerTakeo Morimo, Seiji Kawasaki, Masanobu Kiritani, Kyoko Nakayama
Antal sider18
UdgivelsesstedTokyo
ForlagAkashi Shobo
Publikationsdato15 apr. 2023
Sider46-63
Kapitel3
ISBN (Trykt)978-4-7503-5571-9
StatusUdgivet - 15 apr. 2023

    Forskningsområder

  • Det Humanistiske Fakultet - SDG, Aktivisme, Politisk engagement, Skoler, Danmark-Japan, globalt medborgerskab

ID: 344329233